Ahmet AKHAN

Türkiye’nin, çok da uzun olmayan bilgisayar ve internet geçmişi ile bugününü kıyasladığımız da aslında, az zamanda ne kadar çok iş başardığımızı daha iyi fark ediyoruz.

Henüz internet çağına yeni girdiğimiz dönemlerde, bugünün sosyal medya ve paylaşım platformlarının gelişmişliğinden çok uzak olan ıcq, mirc gibi sohbet sitelerini hepimiz hatırlıyoruz.

Ardından bilgisayarlarımızı saatlerce meşgul eden MSN Messenger geldi ve diğerlerini bir tuşla unuttuk. 

MSN Messenger, çağa ayak uydurma, kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda kendisini geliştirme yeteneği sayesinde bugün bile hala hızlı mesajlaşma ya da bilgi paylaşımında tercih edilen sosyal paylaşım platformlarından biri durumunda.

Ama tabi ki yaklaşık son 5 – 6 yılın en gözde paylaşım platformu Facebook ile  birkaç yıl önce hayatımıza giren Twitter kadar tercih edilen değil.

Bugün birçoğumuz artık tweet atmadan ya da facebook’ta bir iki paylaşım yapmadan gün geçirmiyoruz.

Teknolojinin de neredeyse her gün yeni yazılım ve uygulamalarıyla desteklediği sosyal medya platformlarının dünyada kullanıcı sayısı 1 milyarı aştı.

Bu kullanıcıların 700 milyondan fazlası diğer sosyal medya araçlarının yanı sıra facebook üyesi, 200 milyona yakını ise twitter’ı kullanıyor.

Türkiye’de durum bazı Avrupa ülkelerinin de ötesinde…

Türkiye’de facebook kullanıcılarının sayısı 30 milyonu aşmış durumda…

Twitter’da ise aktif kullanıcıların sayısı 1 ile 1,5 milyon arasında değişirken, toplamda twitter üyesinin sayısı 4 milyonu buluyor.

Kullanıcıların yüzde 60’ndan fazlası ülke ve dünya gündemini anında takip edebildiği, yorum yapıp, paylaşabildiği sosyal mecraları yeterli bulduğu da edindiğimiz bilgiler arasında.

Yalnızca gündemi takip etmekle yetinmeyen kullanıcılar, bu platformlar sayesinde, hayranı oldukları, sanatçı, iş adamı ya da sporcularla doğrudan diyaloga geçme fırsatını da buluyorlar.

Aynı şekilde yine bu platformlarla birçok kişi ilgi duydukları alanlarda kendilerini geliştirebiliyor ve iş konusunda önemli atılımlar yapılabiliyor.

Türkiye’deki gelenekçi iş geliştirme yöntemlerine alternatif hale gelen sosyal platformların gücünü kabul eden irili ufaklı birçok şirket de yeni çağın tanıtım politikası Sosyal Medya’yı artık görmezlikten gelemiyor.

Bir zamanlar birçok işverenin “bilgisayar başında saatlerce oyalanan kişiler” olarak tanımladığı internet kurtları, blog yazarları bugünün arananları, hatta iş ya da işveren tercih edenleri haline geldi.

Sosyal Medya’daki bu hızlı gelişim, her ne kadar kullanıcıların yüzde 60’ı ihtiyaç duymadıklarını söyleseler de yeni sosyal medya araçlarının kurulmasıyla daha da ileriye gidecek gibi görünüyor.

Tam da bu noktada, şimdilik öyle görünmese de ileride Facebook’un rakibi olabilecek Google’ın yeni ürünü googleplus, Türkiye’de ve dünyada hızla yayılıyor.

Facebook’a göre daha kolay bir kullanım sağlayan ve dünyanın en büyük webmail hizmeti sağlayıcılarından olan Gmail’in de desteklediği googleplus’la ilgili gelişmeleri bir sonraki yazımızda sizinle paylaşacağız.

Comments are closed.