Açılış gecesinde 9.66 milyon tweetin atıldığı 2012 Londra Olimpiyatları, meraklılarının sadece televizyondan değil, aynı zamanda laptop, akıllı telefon ve tabletlerden de takip edilen ilk olimpiyat oyunları olma özelliğini taşıyor. Her gün sporcuların farklı dallarda kırdıkları rekorlar, sıralamalar veya sonuçlar bu platformlardan takip ediliyor.
Google’ın mobil reklamcılık blogunda belirtilene göre olimpiyatlar veya Superbowl gibi büyük spor etkinliklerinde mobil arama hacmi oldukça yükseliyor. 2012 Londra Olimpiyatları’nda da devam eden bu trend, oyunların ilk haftasında da kendini gösteriyor. Zira Google’ın raporuna göre oyunlarının ilk haftasında mobil cihazlar üzerinden yapılan olimpiyatlarla ilgili aramalar, bir önceki haftaya oranla 10 kat artış göstermiş durumda.
Aşağıdaki infografik, 2012 Londra Olimpiyatları’nda ilk iki gün boyunca akıllı telefonlar ve tabletler üzerinden yapılan toplam aramaların ülke bazındaki fotoğrafını açıkça gözler önüne seriyor. Özellikle Avrupa ülkelerinde yapılan akıllı telefon ve tabletler üzerindeki aramalar, diğer ülkelerden neredeyse 3′te bir oranında daha fazla. Mobil aramalarda Japonya %55 oranla ilk sırada yer alırken, onu %47′iyle ABD, %46 ile Birleşik Krallık takip ediyor.
Yapılan aramaların aslında izleyicilerin olimpiyatları ikinci bir ekrandan takip ettiklerinin bir göstergesi konumunda. Zira daha önce yapılan araştırmalar insanların televizyon izlerken aynı zamanda akıllı telefonlarını veya tabletlerini kullandığını da ortaya koyuyor. Bu nedenle ortaya çıkan mobil arama oranlarını, oyunları ekranları başında izleyen sporseverlerin, aynı zamanda merak ettikleri diğer bilgilere erişmek için akıllı telefon ve tabletleri kullanmasına bağlayabiliriz.
Google’ın yayınladığı bir diğer ilginç tablo ise, Kıbrıs, Malta ve Cayman Adaları gibi tatil bölgelerinde bulunan tatilcilerle ilgili tablet ve akıllı telefon kullanımını içeriyor. Avrupa’daki oranlarla kıyaslanamayacak bu verileri de aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.