Geride bırakmaya hazırlandığımız 2011 yılı, birçok konuda olduğu gibi fırsat sitelerinin parlamasıyla da hatırlanabilecek bir özelliğe sahip oldu. Kuruluşları daha önceki yıllara dayanan birçok yerli ve yabancı fırsat sitesi 2011 ile birlikte büyük bir olumlu ivme yakalarken, pastadan pay almak isteyen birçok şirket de yıl içinde girişim başlattılar. 8coupons isimli fırsat takip sitesi, 2011 yılında fırsat siteleri sektöründe yaşananları konu alan bir bilgi grafiği hazırladı.
Yazının sonunda görüntüleyebileceğiniz bilgi grafiğinde yer verilen ilk konu satın almalar. Bu konuda yılın en dikkat çekici hamlesi kuşkusuz Google’ın Dealmap’i satın alması idi. Günlük fırsat alanında da var olmak isteyen Google, bu işe güçlü bir satın alma ile başladı ve bir süre da sonra deneme işlemlerine başladı. Diğer yandan Google, Google Offers isimli kendi bünyesinden çıkan bir günlük indirim servisini de yayına aldı.
Bilgi grafiğinin diğer başlıklarından biri de günlük fırsat sitelerinin aldıkları yatırımlara yönelik. Bu noktada en popüler fırsat sitesi olan Groupon öne çıkıyor ve bilgi grafiğindeki ifadede yaklaşık bir milyar USD yatırım alındığı belirtiliyor. Groupon’u dört yüz milyon USD ile Livingsocial takip ederken, aynı şirketin iki yüz milyon USD değerinde bir başka yatırım aldığı da “iddia” ediliyor.
Fırsat siteleri arasında 2011 yılını halka arz yılı olarak hatırlayacak olanlar da mevcut. Bu alanda da popülerliğin başındaki site değişmiyor. Groupon oldukça çetrefilli ve etkilerinin hala hissedildiği bir şekilde halka açıldı. Groupon’u takip eden ve halka açılan ya da açılmaya hazırlanan diğer fırsatları ise Angies list, Yelp ve Living social.
Günlük fırsat dünyasında barınamayan ya da kendini bu alanda göstermek istemeyen şirketler de yok değil. Özellikle de bu konuda geçen Facebook ismi kişinin bir an duraksamasına neden oluyor. Facebook Deals, dört aylık bir sürecin ardından hakkında sona erdirme kararı verilen bir proje olarakson buldu.
Sadece ABD kapsamında sekiz yüzün üzerinde günlük fırsat sitesi mevcut. Bu alanda da ülkemizde de başarılı örnek bulunuyor. Kimisi yerli girişim özelliği taşırken kimisi de yabancı popüler fırsat sitelerinin Türkçe isim takılmış elçileri kılığında ülkemize geldi. Tüm bunlardan öte ve görünen o ki, günlük fırsat siteleri alanında 2012 yılı 2011’e göre çok daha hareketli bir yıl olacak.
Kaynak: sosyalmedya.co